26.11.08

Lastni oblikovalski izraz in slovenska moda

Včeraj sva z Materjo zatavali v Namo, da ji pokažem kako so prenovili našo prvo veleblagovnico in v prvem nadstropju sva takoj naleteli na oddelek z dizajni Urše Drofenik. Kolikor se veselim zanjo da je ena izmed redkih slovenskih modnih oblikovalk, ki ji je uspelo sem bila grozno razočarana. Na ogromnem ogledalu pred oddelkom je nalepljeno ime znamke in pod tem 'haute couture' in moja pričakovanja so bila morda tudi zato zelo visoka. No, obleke so sicer dovršene ampak še vedno je njihova estetika bližje Modnemu Butiku Biserka(bogata ponudba oblek za maturantske plese in novoletna rajanja) v vsakem manjšem nakupnem centru Slovenije kot pa haute couture.

Po tem sva zavili v novo Zvezdo in sedeli pri mizi nasproti Urše Draž in tako sem začela razmišljati o slovenskih modnih oblikovalcih. Vsak od njih ima ekstremno prepoznaven oblikovalski izraz, ki je njihov očitni pečat in naredi obleke nezmotljivo njihove. Sploh značilno je to za Draževe kreacije, ki pa v zadnjem času dožilvljajo množično (gršo) reprodukcijo vseh možnih ponavljačev. In tu sem pomislila kako so pred leti, ko sem bila maturantka jaz bile najbolj posebne in zaželjene prav kreacije dveh omenjenih Uršk in takrat so bile nove, sveže in posebne. Do današnjih dni so se v svetovni modi trendi zamenjali že tisočkrat, obleke slovenskih dizajnerjev pa so še vedno enake.
Očitno vsak slovenski dizajner, ki odkrije svoj kreativni izraz pogreva to juho dokler ni za v wc školjko. Svetovnim dizajnerskim veleumom uspeva, da vsako sezono na novo odkrijejo svoj kreativni jaz. Hkrati vedno ustvarijo novo estetiko vendar še vedno uspejo ostati prepoznavni.

Ker pa v glavnem ne maram blatenja Slovenskega naj omenim da redkim uspeva balansiranje svetovnih trendov in lastne indentitete in na tem mestu lahko omenim še enega Uroša (kaj za vraga je tem imenom in slovensko modo?) Belantiča, Marjeto Grošelj in Londonsko posvojenko Laro Bohinc.

3 komentarji:

LadyEva pravi ...

Se popolnoma strinjam z vsem napisanim, čeprav se mi zdi, da del odgovornosti za "slabo" delo določenih slovenskih oblikovalcev nosimo tudi mi (potrošniki, nakupovalci,...) sami, ker te obleke kupujemo, saj očitno s svojimi "dovršenimi" kreacijami oblikovalci zaslužijo dovolj za lagodno življenje.
Pa da ne bom pisala samo negativno, mene je letos navdušil Zoran Garevski z linijo R Exclusive. Ne morem si pomagati, minimalizem mi je pač blizu:)!

Anže pravi ...

Mja, ni zaledja pr ns baš velikega.. Veliki oblikovalci pač delajo na n-krat večjem tržišču. Se morš prašat tut kakšen je tipičen odjemalec/odjemalka mode pri nas?

Definitivno ni nek mladež 20+, ampak so mame 40+ z debelejšo denarnco.

eva pravi ...
Avtor je odstranil ta komentar.