15.4.13

Philips Fashion Week :: the show must go on

Če sem zjutraj pisala objektivne članke o tednu mode za druge medije si na osebnem blogu končno lahko privoščim malo subjektivnosti. Tokratna napoved tedna mode je večino modnih navdušencev razočarala, sodelovanje je namreč odpovedala večina modnih oblikovalcev. Nekateri so se izgovarjali na druge projekte, drugi pa so odkrito povedali da se jim sodelovanje ne izplača. Slovenski teden mode je na žalost sam sebi v namen. En razlog za to je pomanjkanje kupcev, sama pa mislim da je splošna javnost še vedno premalo modno zavedna da bi lahko vzdrževala modno industrijo. Vsi se namreč strinjamo, da naši oblikovalci ponujajo všečno in tudi kvalitetno modo. Čeprav tvegam, da bo kdo rekel da se ponavljam bom še enkrat poudarila, da naša moda ne bo zaživela dokler bodo ljudje raje kupovali tuje znamke in pojmovali mini krila in kičaste salonarje kot modni vrhunec. Kakorkoli, organizatorji so svoje delo še enkrat izvedli korektno in če drugega so vsaj starlete imele nov razlog da so se nastavljale bliskavicam. Na žalost je zelo očitno da se nekatere plati tedna mode ne izboljšujejo in ker se nočem ponavljati predlagam da preberete moj lanski zapis. Najbolj nujno se mi zdi čimprejšnje modno ozaveščenje slovenske splošne javnosti. Moda se še vedno pojmuje kot nekaj odvečnega, pojem 'moderno' pa ljudje enačijo s tem kar se največ nosi na ulicah. Na tem področju bi veliko lahko naredile 'slavne' osebe, ki imajo na žalost obupen osebni slog in situacijo še poslabšajo. Tistih 6 ljudi v Sloveniji, ki modo razume pa jo predstavljajo kot neko abstraktno komplicirano višjo silo in jo s tem preprostim ljudem delajo nerazumljivo. Lahko organiziramo še nešteto tednov mode ampak dokler bo uniforma povprečne(ga) Slovenca(ke) termoflis nismo naredili ničesar! 

Zaradi okrnjene napovedi dogajanja sem torej v Kino Šiška odšla z izredno nizkimi pričakovanji in bila, kot se za nizka pričakovanja spodobi, prijetno presenečena. Prav tisti oblikovalci, katerih estetika me po navadi uspava so me osupnili z nosljivimi kosi in zanimivimi predstavitvami, najbolj pa si bom zapomnila reviji z zgodbo. Simona Muc me je s svojo predstavitvijo pletenin Niti Niti transportirala v zimsko hobitsko Narnio, Simona Lampe pa v napeto detektivko s Sherlockom Holmesom v glavni vlogi. 
Torek je bil zaznamovan s študentskimi revijami, kar se mi zdi super. Študentje so se tako lahko srečali z realnim svetom, kar sem sama med študijem precej pogrešala. Hkrati pa so še neobremenjeni in super je gledati kako se oblikuje njihova oblikovalska persona. Kot žirijo je tudi mene najbolj prepričala kolekcija Anđele Lukanović. Svoje spomine na ameriške nanizanke je mojstrsko sestavila v kolaže vzorcev in materialov, ki jih je prav tako izdelala sama. Oh, in kako mi je všeč Ebrova moška jakna na zadnji sliki? Zelo! 


6 komentarjev:

Špela Turk pravi ...

Dobro napisano in se strinjam s teboj. Moda v Sloveniji res nebo napredovala, če se bodo na Fashion weeku kazale bivše missice in estradniki, ki pravzaprav sploh nimajo pojma o modi, saj se nekateri še sami ne znajo obleči. Žalostno je pravzaprav to, da hodijo oni na take dogodke le zato, da bi o njih poročali v medijih, ljudje, ki jih pa to res zanima se pa zaradi takih oseb Fashion weeka ne morajo udeležiti.

Anonimni pravi ...

Oh hvala za to, mi je prav odleglo, ko sem prebrala tvoj post in Spelin komentar! Se strinjam z obema in upam, da se bo v prihodnje kaj spremenilo. Ne razumem naprimer zakaj je bilo tam toliko kvazi znanih obrazov, ki recejo kaksno pametno o dogodku in s podpovprecno odpravo (seveda navlecejo nase kak drag kos, da so zanimivi) pristanejo v clanku o "najbolje oblecenih modnih navdusenkah".

Anonimni pravi ...

Tocno tako. Me prav zanima koliko od teh si dejansko privosci kos katerega izmed nasih oblikovalcev in koliko si ga nabavi teden pred FW, da lahko potem pred kamero pove, da poleg Zarine obleke nosi se prstan ene od slovenskih oblikovalk. Pa nimam nic proti Zari in podobnim trgovinam, da ne bo tega vzel kot whole point

Anonimni pravi ...

Tocno tako. Me prav zanima koliko od teh si dejansko privosci kos katerega izmed nasih oblikovalcev in koliko si ga nabavi teden pred FW, da lahko potem pred kamero pove, da poleg Zarine obleke nosi se prstan ene od slovenskih oblikovalk. Pa nimam nic proti Zari in podobnim trgovinam, da ne bo tega vzel kot whole point

Anonimni pravi ...

jst pa mislim, da blogerji mal pretiravate s tem napadanjem "slavnih" (bivših missic itd.). prepričana sem, da je (ste) večina samo fouš, ker one dobijo medijsko podporo, naši mediji pa blogerjev in podobnih samooklicanih modnih strokovanjakov ne šmirglajo 5%! poleg tega jih je bilo pa nekaj prav lepo zrihatnih, za moje pojme bolj fashion forward kot "veleum" Uličnega Stila..

Kitchy Bitchy pravi ...

Do neke mere se sicer strinjam s tabo, vendar se trenutno ne morem spomniti nobene posebej lepo oblečene starlete. Tudi o blogerjih ne bi izgubljala besed, strinjam se da jih/nas je veliko /samo/pomembnih. Kaj d fak je recimo s tem, da po obisku modne revije niso sposobni objaviti nič več od lastega stylinga!?!? Bilo pa je na dogodku prisotnih veliko ljudi, pri katerih bi bilo bolj smiselno iskati kredibilna mnenja o dogajanju ampak jih naši 'modni novinarji' ob poplavi starlet niti ne opazijo.